Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Érvényes a http://www.scolorjatek.hu webáruházban.

Érvényes: 2018. november 1-től.

A webáruház használatával Ön elfogadja a jelen felhasználási feltételekben foglalt rendelkezéseket.

Kérjük, hogy kizárólag akkor használja tovább a Webáruházat, ha a jelen felhasználási feltételeket megismerte és azt maradéktalanul elfogadja.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, a megrendelésekkel és szállítással kapcsolatos kérdések esetén a megadott elérhetőségeken állunk rendelkezésre.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya Szolgáltató weblapján (http://scolorjatek.hu) történő jogviszonyokra terjed ki.

Jelen Általános Szerződési Feltételek folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://scolorjatek.hu/altalanos_szerzodesi_feltetelek és ide kattintva letölthető és kinyomtatható.

 

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve:                                       S-Color Kereskedelmi és Szolgáltató Bt.

A szolgáltató székhelye:                                1043 Budapest, Kassai u. 16. II/16.

Vevőszolgálat és panaszkezelés helyszíne:       1043 Budapest, Kassai u. 16. II/16

                                                                  

A szolgáltató elektronikus levelezési címe:       info@scolorjatek.hu

Cégjegyzékszám:                                          01-06-723913

Adószáma:                                                   20326090-2-41

Közösségi adószám:                                      HU20326090

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve:        Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Telefonszámok:                                            +36-70-346-3063                                                          

A szerződés nyelve:                                      magyar

A tárhely szolgáltató:                                    ShopRenter.hu Kft.

                                                                  4028 Debrecen, Kassai út 129,

                                                                  +36-1-234-5012

                                                                  info@shoprenter.hu

       1. Alapvető rendelkezések:

  •  A jelen Általános Szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („PTK”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások az információ társadalommal összefüggő szolgáltatások egyek kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  • A jelen Általános Szerződési Feltételek 2018. november 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  • Felhasználó, amennyiben belép az S-Color Bt. által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa, akkor is ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
  • Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

       2.  Regisztráció/vásárlás

  • A www.scolorjatek.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott módon.
  • Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen Általános Szerződési Feltételek és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezeléshez hozzájárul.
  • A www.scolorjatek.hu webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az Általános Szerződési Feltételekben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
  • Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  • A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
  • A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

      3.  Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

  • A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, illetve online fizetési mód esetén euroban értendőek, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. 
  • A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és termék tényleges kinézete miatt különbözőség miatt. 
  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
  • Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általános elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
  • "Hibás ár esetén" esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfolyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

        4.  Rendelés menete

  • Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba.
  • Felhasználó a megvásárolni kívánt termék/termékek darabszámát beállítja. 
  • Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a "kosár" ikonra kattintva.
  • Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A "törlés" ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a "frissítés" ikonra kattint Felhasználó.
  • Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a fizetési/szállítási módot.

 

        5.  Fizetési módok: 

  • Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben vagy bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.   
  • Átutalással (futárszolgálattal történő szállítás, személyes átvételi módnál) : Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.  

 

       

      6.   Szállítási költség                  

  •    Futárszolgálattal történő szállítás: 950 Ft 
  •    Személyes átvétel (1043 Bp, Kassai u. 16. ): ingyenes
  •    Bruttó 20.000 Ft feletti vásárlások (futárszolgálattal történő szállítás) esetén ingyenes a szállítás.

            

  • A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a Weboldalon mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. Ez az S-color játék webáruházban 20.000 Ft vásárlási érték felett van,  ha a megrendelt áruk      értéke nem haladja meg az 5 kg-ot.  A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a fuvardíj a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, feldolgozottsági állapot szempontjából kerülnek figyelembevételre. Amennyiben lehetőség van rá, minden megrendelés együtt kerül feladásra, így szállítási költséget csak egyszer számolunk fel.  Amennyiben a korábbi megrendelés már feldolgozott állapotban a futárcégnek átadásra került, a szállítási költség minden feladott rendelésnél elszámolásra kerül. Ebben az esetben csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes.
  • Szolgáltató vevőszolgálatán a megrendelés átvétele ( személyes átvétel ) minden esetben ingyenes.
  • Amennyiben az Ügyfél második rendelésének leadásakor az első rendelés még nem lett feldolgozva, akkor van lehetőség a két rendelés összevonására, különben erre már nincs lehetőség, különben a csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja  azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
  • A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
  • A Weboldal  Szállítás és Fizetés menüpont alatt közölt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a tényleges szállítási határidő minden esetben a rendelési visszaigazolásban szerepel.
  • Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
  • A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag nem tartalmazza, azt PDF formátumban e-mailben küldjük ki az ügyfélnek. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
  • Az adatok megadását követően Felhasználó a” megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
  • Felhasználó bejelöli, hogy tudomásul veszi és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
  • Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik. Kérjük, kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!  Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani!
  •  Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére.
  • Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
  • A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség a www.scolorjatek.hu/kapcsolat;  oldalon feltüntetett lehetőségeken.
  • ​A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül.
  • Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

 

        7.  A megrendelések feldolgozása és teljesítés

  • A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyvélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
  • Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-4 munkanapon (kiemelt akciós időszakokban 4-7 munkanapon belül)
  •  Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog étvételére köteles.
  • Ha az eladó (Szolgáltató) és a vevő (Felhasználó), és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak türténő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta. 
  • Ha az eladó (Szolgáltató) és a vevő (Felhasználó), a felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.
  • Az eladó (Szolgáltató) késedelme esetén a vevő (Felhasználó) jogosult póthatáidőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni. 
  • A vevő (Felhasználó) póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

                  a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

                  b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető                                            rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett                                volna teljesíteni.

  • Ha eladó (Szolgáltató) a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről vevőt (Felhasználót) haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni. 

 

        8.  Elállás joga

  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében vevő (Felhasználó) a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult vevő (Felhasználó) 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha az eladó (Szolgáltató) a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
  • Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen vevő (Felhasználó), vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. 
  • Vevő (Felhasználó) a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
  • A termék visszaküldésének költségét a Vevőnek (Felhasználónak) kell viselnie, az eladó (Szolgáltató) nem vállalja e költség viselését.
  • Az elállási jog gyakorlása esetén a vevőt (Felhasználót) a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
  • Nem illeti meg az elállási jog vevőt (Felhasználót) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifijezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  • A vevő (Felhasználó) szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

           a,    a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének                                      teljesítését követően, ha az eladó (Szolgáltató) a teljesítést a vevő (Felhasználó) kifejezett,                    előzetes beeegyezésével kezdte meg, és a vevő (Felhasználó) tudomásul vette, hogy a                          szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. 

           b,    olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac                                   vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt                     is lehetséges ingadozásáról függ.

  • Eladó (Szolgáltató) a termék visszaérkezését vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a vevő (Felhasználó) részére, beleértve a szállítási díjat is.
  • A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha vevő (Felhasználó) más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag vevőt (Felhasználót) semmilyen többletköltség nem terheli.
  • Vevő (Felhasználó) köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés eladó (Szolgáltató) részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy eladó (Szolgáltató) címén leadni.
  • Vevőnek (Felhasználónak) írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
  • Vevő (Felhasználó) akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a vevő (Felhasználó) a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
  • A vevő (Felhasználó) kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. 
  • Az eladó (Szolgáltató) nem köteles a vevő (Felhasználó) részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely az eladó (Szolgáltató) által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
  • A visszatérítést eladó (Szolgáltató) mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy vevő (Felhasználó) bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 
  • Amennyiben vevő (Felhasználó) élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti eladó (Szolgáltató) elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el eladó (Szolgáltató). A megrendelt terméket postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza vevő (Felhasználó) eladó (Szolgáltató) részére.
  • A vevő (Felhasználó) csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. 
  • A vevő (Felhasználó) és eladó (Szolgáltató) közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet  itt érhető el.
  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
  • Vevő (Felhasználó) egyéb panaszával is megkeresheti eladót (Szolgáltatót) a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
  • Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
  • Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

 

        9.  Elállási jog gyakorlásának a menete

  • Amennyiben a vevő (Felhasználó) élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát az eladó (Szolgáltató) elérhetőségein jelezni.
  • Vevő (Felhasználó) határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül: Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe. 
  • A vevő (Felhasználó) elállás esetén köteles a megrendelt terméket a eladó (Szolgáltató) címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül.  A vevő (Felhasználó) viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos felmerülő költségeket.
  • Az eladó (Szolgáltató) azonban nem köteles a vevő (Felhasználó) részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely az eladó (Szolgáltató) által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A vevő (Felhasználó) a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. 
  • Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darabnak kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal. 

          Az elállási és felmondási nyilatkozatot ide kattintva töltheti le. 

 

.       10.  Szavatosság

Hibás teljesítés

  • A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
  • Vevő (Felhasználó) és eladó (Szolgáltató) közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. 

 

​​​11.  Kellékszavatosság

Vevő (Felhasználó) az eladó (Szolgáltató) hibás teljesítése esetén az eladóval (Szolgáltatóval) szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

 

Milyen jogok illetik meg a  Vevőt (Felhasználót) a kellékszavatossági igénye alapján?

Vevő (Felhasználó) - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet      kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő (Felhasználó) által választott igény    teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére vevő (Felhasználó) is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az éttérés költségét azonban vevő (Felhasználó) viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére vevő (Felhasználó) is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban vevő (Felhasználó) viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

     12.  Termékszavatosság

     Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

     Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy         termékszavatossági igényt érvényesíthet.

     Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

     Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy                        kicserélését kérheti.

     Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

     A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi               követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő           tulajdonságokkal

     Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

     Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától                   számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

     Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? 

     Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával                     szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén             Felhasználónak kell bizonyítania. 

     A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

     A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha           bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Szolgáltató nem tartozik szavatossággal az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 

         13.  A szavatossági igény esetén történő eljárás

  • Vevő (Felhasználó) és Eladón (Szolgáltató) közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseiről a fogyasztó hátrányára nem térhet el. 
  • A Vevő (Felhasználó) kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával)
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót (Szolgáltatót) terhelik (Ptk. 6:166. §).
  • Az Eladó (Szolgáltató) a Vevő (Felhasználó) nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vevő (Felhasználó)rendelkezésére kell bocsátani.
  • Ha az Eladó (Szolgáltató) a Vevő (Felhasználó) szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül - igazolható módon köteles értesíteni Vevőt (Felhasználót).
  • Eladó (Szolgáltató) a jegyzőkönyvet az annak felvételéről számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. 
  • Az Eladónak (Szolgáltatónak) törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

        14.   Vegyes rendelkezések

  • Eladó (Szolgáltató) kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  • Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  • Amennyiben Eladó (Szolgáltató) a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy az Eladó (Szolgáltató) egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
  • Eladó (Szolgáltató) és Vevő (Felhasználó) vitás ügyeiket vékés úton próbálják rendezni. 

 

         15.  Panaszkezelés rendje

  • Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben vevőnek (Felhasználónak mégis valamilyen panasza van webáruházunk működésével, a szerződéssel vagy annak teljesítésével, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen vagy levél útján is közölheti.
  • Eladó (Szolgáltató) a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó (Szolgáltató) a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 
  • Az írásbeli panaszt Eladó (Szolgáltató) 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja. 
  • Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményheti az alábbiak szerint :
  • A  fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII.2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országon illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. 
  • A járási hivatalok elérhetőségei:  http://jarasinfo.gov.hu
  • A Vevőnek (Felhasználónak) panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Mátyus Mariann

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu;

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Pintérné Dobó Tünde

E-mail cím: tunde@hkik.hu;

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: dr. Koczka Csaba

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

  • A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
  • Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztó jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes. 
  •  A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében,  ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, melynek címe: http://ec.europa.eu/odr
  • Eladót (Szolgáltatót) a békéltető testületi eljárásban együttműködése kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. 
  •  Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

·            az eljáró bíróságot;

·         a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

·         az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok              bizonyítékainak előadásával;

·         azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége                        megállapítható;

·         a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

 

16.  Szerzői jogok

  • Miután a www.scolorjatek.hu mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a www.scolorjatek.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 
  • A www.scolorjatek.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra hivatkozással lehet.
  • A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire. 
  • Tilos a www.scolorjatek.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése, bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.scolorjatek.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
  • A www.scolorjatek.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
  • Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000.- Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
  • A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://www.scolorjatek.hu/adatvedelem